Spissjakten er avsluttet for i år

I dag landet Omar Fonstad El Ghaouti i Alta og la sin signatur på en ventende avtale med klubben. Med det er årets spissjakt over og klubben har fått på plass en erfaren og målfarlig spiss foran årets sesong.

Den Oslo-fødte angriperen som fylte 31 tidligere i år. Han vokste opp i Stabæk-systemet og gikk på NTG blant annet med Håvard Nome. Han har vært innom en rekke klubber i karrieren, senest i Arendal, som endte på 5. plass i PostNord ligaens avdeling 2. Før det han han vært i klubber som Bryne, Fram Larvik, Moss, Grorud, Lørenskog, og Oppsal.

– Jeg ble tidligere i år kontaktet av en representant fra Assist Management som ønsket å spille inn Omar som ett mulig spissalternativ for oss. Etter lengre prat fant vi ut at Omar og Alta IF var en god match, og da bestemte vi oss for å gjennomføre overgangen sammen, sier sportssjef Aleksander Johansen i Alta IF.

Lovordene om den nye spilleren ligger løst.

– Vi er veldig glade for å ha fått Omar til oss. Han er en kjent spiss på nivået og har levert gode tall i mange sesonger, nå ønsker vi at han skal forlenge den gode statistikken med godt spill i Alta IF kommende sesong. Så langt har vi fått ett veldig godt inntrykk av han, noe som passer overens med de referansene vi har fått på Omar fortsetter han.

Klubben har hatt dialogen gående med spilleren en måneds tid, og i helgen ble partene enige.

– Vi har hatt flere gode samtaler de siste ukene, og jeg ble mer og mer trygg på at dette var det rette stedet for meg nå, sier en strålende fornøyd Omar ved ankomst til Finnmarkshallen mandag formiddag.

– Nå gleder jeg meg bare til å komme i gang, lære relasjoner og få den gode følelsen av å trene i gruppe igjen, fortsetter han. Til tross for et nedstengt Oslo de siste månedene, har han fått holdt seg godt i gang.

Det er først og fremst målteft som trekkes frem, når spilleren beskrives

– Jeg vil beskrive meg selv om en lur angrepsspiller, som har mine spisskompetanser på bevegelse i boks og avslutninger.

Bidrar med sin erfaring
Omar vil også bidra utenfor A-laget med sin kompetanse og erfaring, og han vil bli å finne på treningsfeltet for våre aldersbestemte lag, på både gutte- og jentesiden.

– Jeg er veldig åpen for å være med å bidra, også utenfor garderoben og på feltet med laget. Jeg trives med mennesker, og jeg tror det vil inkludere meg mer både i klubben og i byen, så det gleder jeg meg til, sier han avslutningsvis.

Ekstern hjelp
– Vi er veldig takknemlig for våre gode samarbeidspartnere som nok en gang viser hvorfor de er best i klassen og hjelper oss med å få på plass siste brikke i årets stall. Også takk til Assist Management som bidro til at dette løste seg smidig.