Aktiv nyttårshelg for våre aldersbestemte lag

Håndball

I alt var det hele 12 lag fra Alta IF Håndball som var ute på turneringer i løpet av helgen som var, med ti lag representert på Nyttårsturneringa i Tromsø, og to lag som tilbrakte helgen på turnering i Kirkenes.

Sammen med naboklubbene BUL, IL Frea og Nerskogen IL, ble det en innholdsrik helg i Tromsø, hvor Altalagene var sterkt representert i sluttspillet i samtlige klasser. Alta IF var Nordlysbyens mestvinnende lag med seier i tre klasser. De slo Svolvær 9-5 i J15-finalen, Lødingen 11-5 i J14-finalen og Tromsø HK 14-7 i G12-finalen. I J13-finalen ble det 6-12-tap mot Tromsø.

– Vi er veldig godt fornøyde med turneringen sett under ett, sa Cecilie Vonheim Norbye til Altaposten etter turneringen. Cecilie er en av trenerne på Alta IFs G12-lag, som altså slo Tromsø håndballklubb komfortabelt i finalen.

Kirkenes

Alta IF J11 og J10 har tilbrakt helga i Kirkenes på Nyttårsturneringa. J08 (bildet) tok seg helt til finalen med begge lagene.

J09 koste seg også på sin første utenbys-turnering.