Kjetil Thomassen tilbake til Alta IF

I dag ble klubben enige med tidligere keeper- og Tverrelvdalentrener Kjetil Thomassen om en rolle i trenerteamet rundt klubbens A-lag. Kjetil returnerer dermed til klubben etter fem år.

– Kjetil er en lokal Alta IF-gutt som har vokst opp et steinkast fra idrettsparken, og er en del av en hel familie som har blått og gult i årene. Han har både spiller- og trenererfaring som vi ser frem til å dra nytte av. Samtidig besitter han en del menneskelige egenskaper som jeg tror vil bli helt fantastisk for oss.

Thomassen har 63 A-lagskamper for Alta IF. Han var klubbens førstevalg mellom stengene i 1. divisjon i 2014 og de to påfølgende sesongene i 2. divisjon, før skadeplager tvingte han til å trappe ned fotballsatsingen.

Han har også fått trenererfaring, etter to år som hovedtrener i Tverrelvdalen IL. I sitt siste år i «Dal’n», ledet han klubben til seier i sin avdeling og kvalifisering for opprykk til 3. divisjon. En kvalifisering klubben senere takket nei til.

Kjetil Thomassen blir en del av Vidar Johnsens trenerteam i 2021!

Etter et år borte, er han derimot klar for å bidra igjen.

Kjetil, velkommen tilbake til i Alta IF. Hva tenker du selv?

– Dette var en mulighet jeg ikke kunne takke nei til. Det blir artig å bli en del av teamet til Vidar og rundt A-laget, og jeg gleder meg veldig til å komme i gang.

Har du tid til dette?

– Ikke egentlig. Men det er utrolig hva man kan få til med litt gode kort på hjemmebane og jobb, så får man kabalen til å gå opp.

Igjennom 2020-sesongen var det Bård Vegard Balto som var ansatt i en 50% stilling, som også ble med på alle bortekampene. Den oppgaven deles mellom Kjetil og Andreas i 2021, samtidig som ressursene fra det halve årsverket deles på tre trenere.

Det betyr at det jobbes med en å få på plass en tredje trener sammen med Vidar, Andreas og Kjetil.

– Jeg er kjempefornøyd med denne løsningen, og med å få Kjetil med på laget, avslutter Vidar.