Alta IF selger desinfeksjonsmidler

Hovedstyret

Alle må bidra i fellesdugnaden mot bakterier og virus.

Nå kan alle medlemmer bidra i kampen og samtidig gi en god fortjeneste til Alta IF.

Alta IF opplever i år en vesentlig reduksjon i klubbens inntekter pga. Covid19 og de resulterende avlysninger, restriksjoner og begrensninger hva gjelder både arrangementer og aktivitet! Altaturneringen – ett av idrettslagets desidert største inntektskilder er blant våre avlyste arrangement.

Dette er en utfordrende tid for klubben økonomisk så vel som aktivitetsmessig, men i den anledning ønsker vi å slå to fluer i en smekk. Vi ønsker å bidra til at samfunnet er under kontroll hva gjelder smitte i befolkningen, samtidig som vi selvfølgelig må verne om økonomien til idrettslaget i disse tider.

Alta IF selger derfor diverse smittevernsprodukter til rimelige priser!

DESIGEL HÅNDDESINFISERENDE GEL 70% ETANOL, 50ML FLASKE

Bakterier og mikrober er overalt, men såpe og vann er kanskje ikke alltid tilgjengelig. DesiGel, en antiseptisk hånddesinfeksjon som gel er et produkt beregnet for desinfeksjon av hender i en liten lomme- og veskevennlig flaske på 50ml. Alkoholbasert håndrenser som ikke krever vann – er et utmerket alternativ til tradisjonell håndvask med såpe og vann. Desinfiserende gel i stedet for væske i spray-form gir mindre forbruk siden væske ofte renner mellom fingrene før man får gnidd produktet godt inn i hendene. Dette betyr dermed lavere forbruk og mindre kostnader for forbrukeren. Desinfeksjon i gel form er god og myk for hendene og gir mindre søl.

Produktet DesiGel produseres i Finland og tilfredsstiller samtlige europeiske krav etter produksjonsstandard EN-1500. Produktets virkestoff er etanol med en styrke på 70%, noe som tilfredsstiller krav for desinfeksjon. Dette betyr at bakterier, virus og sopp drepes innen 30 sekunder. DesiGel inneholder glyserol og en olje som opprettholder hudens naturlige fuktighets-balanse og dermed vil ikke huden på hendene oppleves som veldig tørr. Produktet er sertifisert hos Miljøverndirektoratet og registrert i Kjemikalieregisteret.

• 49,- per flaske
  • 480,- for 10pk
  • 4 700,- per eske á 100 flasker

MEDICLEAN ANTIBAKTERIELLE VÅTSERVIETTER
Desinfeksjonsservietter for både hender og overflater.

Vår nye hverdag krever at hygienen prioriteres. Det er blitt et stort fokus i dag på god håndhygiene og alle må gjøre sin del av fellesdugnaden for å unngå både å bli smittet og ikke minst, ikke spre en eventuell smitte videre. Noe så enkelt som desinfiserende våtservietter bør man ha overalt – i yttergangen, på badet, i vesken, i lommen, i sekken, i bilen, i båten, i bobil eller campingvogn.

Gjør det til en rutine, sprett forpakningen og tørk godt av begge hender på deg og dine barn. Bruk en serviett per person.

MediClean leverer praktiske, lofrie desinfeksjonsservietter tilsatt 70 % isopropanol. Disse er godt fuktet med desinfeksjon og gir en jevn fordeling av væsken på hender og underlag. Våre våtservietter riper ikke overflater eller optikk. Produktene våre er helt trygge å bruke på daglig basis på huden og for rengjøring av forskjellige overflater, for å unngå smitte av virus og bakterier. Produktene våre er ikkeirriterende og egner seg til daglig virusfri rengjøring av hender og ulike overflater.

– singelpakket og selges i pakker på 50stk til 300kr.

MUNNBIND – GRANBERG TYPE II

Granberg Type II munnbind er av de bedre i markedet og er anerkjent blant helsearbeidere. Benyttes til reise med fly og annen offentlig transport.

Klassifiseringen er EN14683:2019 Type II som betyr at disse kan benyttes i områder hvor det er mistanke om smitte.

• Ikke-vevd polypropylen, Type II
  • Materiale i 3 lag med myk strikk for ørene
  • Høy godkjenning, EN14683:2019, Type II
  • 100% lateksfri
  • >98% filtrering av partikler
  • Egnet til medisinsk bruk
  • Egnet til direkte kontakt med matvare
  • 10pk til 129,-
  • Eske 50pk til 549,-

INTERESSERT?

Vi selger via vår Vipps – Alta IF Fotball 119088.
Større bestillinger kan gjøres på mail til andre@altaif.no

Det vil også være mulig å kjøpe noen av produktene på våre hjemmekamper for de som sikrer seg kampbillett!