J13 er avdelingsvinner i 7er og 9er

Søndag var det utdeling av pokal og medaljer til Alta IFs J09-lag, som vant J13 7’er og ble kåret til avdelingsvinner, etter en dramatisk kamp i Karasjok, som endte med 5-6 seier til jentene fra Alta. Laget var suveren i avdeling, og vant alle sine seks kamper, med 44-11 i målforskjell.

J09 har også vunnet sin avdeling i J13 9er, og skal delta i sluttspill den 9. oktober – der en kretsmester i klassen vil kåres. I denne avdelingen har jentene spilt uavgjort og tapt en kamp hver, og vunnet de seks resterende, med 46-7 i målforskjell. På årets totalt 14 kamper har jentene scoret 90 mål.

– Det er de samme 13 jentene, pluss to hospitanter fra 2010-kullet, som spiller for oss i begge seriene. Jentene er yngst i klassen i år, så det er ganske god prestasjon å vinne begge avdelingene de stiller i, forteller trener Vidar Kristensen.

Tilstede i Karasjok for å dele ut pokal og medaljer i 7er klassen var Rune Haugseth fra Finnmark Fotballkrets.

Klubben gratulerer!