Hovedtrener og spillerutvikler søkes til jente- og kvinnefotballen i Alta IF.

Alta IF skal ansette ny hovedtrener til vårt damelag. Du vil samarbeide tett med trenere og støtteapparat i klubben og være en viktig del av vårt sportslige team. Vi ønsker at du som trener for damelaget også skal være spillerutvikler.

Vi søker deg som brenner for å videreutvikle klubben og Altafotballen generelt og liker å jobbe i team med andre. Du vil få et aktivt sportslig og administrativt team rundt deg i treningshverdagen. Du må ha trenererfaring fra fotball og formelle trenerkurs.

Oppgaver

• Forberedelser, gjennomføring og evaluering av trening og kamper
  • Observere motstanderlag
  • Se etter fotballspillere som er aktuelle for eget lag
  • Oppfølging av spillergruppen, støtteapparat, samarbeidspartnere, media og samarbeidsklubber
  • Samarbeid med øvrig sportslig ledelse
  • Lage uke-, måneds- og årsplaner for fotballaget
  • Gjennomføre spillersamtaler
  • Deltakelse på fotballskole
  • Andre oppgaver må påregnes
  • Spillerutvikling på tvers av årsklasser

Ønskede kvalifikasjoner og egenskaper

• Du vil være en ressursperson og støttespiller for det øvrige trenereapparatet der vi skal heve kvaliteten på det daglige trenerarbeidet.
  • Du vil også være en pådriver for planlegging, kursing og gjennomføring av trening.
  • Personlig egnethet og samarbeidskompetanse vil bli tillagt stor vekt.
  • Du har også en viktig rolle i å bygge klubbkultur og sørge for at vi får kontinuitet og sammenheng i treningsarbeidet vårt i tråd med sportsplanen.
  • Du er en nøkkelperson for å nå vår ambisjon om lengst mulig, best mulig og flest mulig.

Vi tilbyr

• Et sportslig og administrativt team i din treningshverdag
  • Et støttende styre, administrasjon og trenerteam som brenner for fotball.
  • En klubb med ambisjoner og konkrete utviklingsplaner.
  • Kurs og kompetansehevende tiltak.
  • Deltakelse i utviklingsprosjekter.
  • Stor påvirkningskraft i det sportslige arbeidet.
  • Lønn, stillingsstørrelse og arbeidstid etter avtale.

Varighet: Stillingene opprettes som engasjement med varighet ut 2022 med muligheter for videreføring.

Dersom dette høres spennende ut kan du ta kontakt med Annie Abrahamsen Wik Tlf 959 69 547 eller Jill Bente Hammervoll Tlf 909 76 298.