Vi henter Brage på lån

I siste minutt før midnatt i går, torsdag, ble det klart at Brage Berg Pedersen tar turen til Alta IF fra Tromsø også denne sesongen. Som kjent var Brage på lån hos oss også i fjor, hvor han fikk med seg 6 scoringer på sine 16 kamper for klubben. I vinter har han scoret jevnt og trutt for Tromsø IL, men havnet litt bak i køen etter at klubben forsterket på spissplass like før seriestart.

21-åringen landet i Alta i morges, og låneavtalen strekker seg i første omgang ut måneden.

– Brage er en av de mest lovende Nord-Norske angrepsspillerne, og vi gleder oss til å få han til Alta også i år, sier hovedtrener Vidar Johnsen, som nå har fått enda et kort å spille på lengst frem på banen.

Assistenttrener Andreas Markussen, som også var en del av trenerteamet i fjor, beskriver Brage som en fin gutt.

– Han er ble bare bedre og bedre igjennom fjoråret. Han er dønn seriøs og jobber beinhardt på trening og i kamp. Han er en spiller vi har blitt godt kjent med i fjor, og vil komplementere kvaliteten vi allerede har. Han blir et veldig bra tilskudd til troppen.