Rune Skaufel og Kai Erik Bull fortsetter i minst en sesong til!

Håndball
Rune Skaufel og Kai Erik Bull har skrevet under på nye kontrakter som binder de som håndballtrenere for Alta IF i minst et år til.

Skaufel og Kai Erik Bull fortsetter som trenere for håndballaget og ledelsen var også positive fra start av forhandlingene. Han sier selv det hadde vært dumt å avslutte inn i en koronasesong, ettersom den forrige kontrakten gikk ut ved sesongslutt. Han nevner også at spillerne fikk lov til å si sin mening også.

– Begge parter var ganske enige om å ordne en ny kontrakt, så det tok ikke lang tid. Vi fant ut at vi må ha et par år til – minst. Det var aldri noe tvil. Det var egentlig bare snakk om en formalitet, sier Skaufel til Mediehuset Altaposten.

– Spillerne fikk også dele sin mening om hva som skulle skje, så ledelsen gjorde noen undersøkelser med spillerne om deres interesser. Svarene som kom tilbake var bare gode resultater. De støtter avgjørelsen 100%, sier han.

Den nye avtalen ble skrevet under for 2-3 uker siden og siden da har Alta IF håndball kun hatt øynene framover mot ny sesong.

Gleder seg til sesongstart

Alta IF er allerede godt i gang med sesongforberedelsene og har fått grønt lys når det gjelder kontakttrening. Skaufel skryter av innsatsen til spillerne på trening, selv om det er en måned igjen til cupkampen mot eliteserielaget Fjellhammer 8. september.

– Endelig kan vi forberede oss skikkelig igjen. Vi er svært fornøyde med hvordan guttene har trent, sier Skaufel.

– Nå gleder vi oss bare til å starte sesongen og spille kamper igjen. Når sesongen starter i oktober så kommer det til å gå slag i slag. Vi håper også at det er muligheter med fullsatt publikum, så vi kan kjenne på det suset igjen, sier han.

Forventninger foran sesongen

Treneren sier først og fremst at de skal diskutere dette med laget foran sesongen om hvilken målsetning de skal sette seg, men han mener også at de ikke skal være noe dårligere enn hva de var sist.

– Vi har ikke kommet så langt enda, og vi må diskutere dette med laget først, men jeg synes ikke vi skal være noe dårligere enn sist sesong hvertfall, sier Skaufel.