Ny midtstopper klar for Alta IF

I dag ble det klart at Senja-kaptein Sondre Laugsand (25) tar turen til Alta IF, og har signert en avtale med klubben ut 2021. Sondre er lillebror til Simon Laugsand som var i klubben i fjor, og er glad for selv å få sjansen i gult og blått.

Sondre er den andre forsterkningen i Alta IF-troppen etter at det tidligere denne uken ble klart at Mathias Dahl Abelsen (26) returnerer til Alta. At begge også har signert avtaler ut 2021 er også tydelige signaler på klubbens videre satsing etter årets sesong. Hovedtrener Vidar Johnsen er naturligvis svært fornøyd med at dette gikk i havn.

– Vi har behov for en stopper med bra fysikk. Sondre er en regional gutt i fin alder som også har et ønske om å være spillende. Det passer oss bra i forhold til måten vi ønsker å spille fotball på, sier han.

– I tillegg er han en ledertype som har vært kaptein i Senja over tid. Og vi har fått veldig gode referanser på han som person, og man kan trekke sammenligninger til referansene vi fikk på en ung Andreas Markussen før v hentet han til klubben, i sin tid.

Sondre, som er født i 1995, har 120 kamper for Senja siden 2016, og har også vært innom klubber som Tromsdalen, Førde, Tromsø IL og Sortland. Han har spilt samtlige kamper for Senja i årets sesong, og står bokført med en scoring i ett gult kort.

– En liten x-faktor er at han også har samboer med gult og blått blod i årene. Vi gleder oss til å samarbeide med Sondre i lang tid fremover, avslutter hovedtreneren.

Sondre kom til Alta i dag, torsdag, og er spilleklar for klubben allerede til helgen.