Målrik treningskamp

Pål Even Heggelund åpnet målfesten som til slutt endte hele 8-0 seier mot Porsanger IL, i det som var siste treningskamp på hjemmebane i årets oppkjøring.

Kick off var allerede kl 10:00 denne formiddagen, og gøy var det at hele 252 tilskuere hadde møtt opp for å følge laget og Morten Gamst Pedersen i hans debut for klubben. Nevnte Heggelund startet kampen som midtspiss og takket for tilliten ved å klinke ballen kontant i mål allerede etter et par små minutter.

PIL jobbet godt, men våre gutter hadde virkelig bestemt seg for å kjøre på. Da dommeren blåste for siste gang stod det hele 8-0, etter mål av Heggelund (2), Reginiussen (3), Nome (2) og Hansen.

Kampen ga verdifull spilletid og kamptrening, og ikke bare var det Gamst Pedersen sin debut for laget, men Svein Ove Thomassen var tilbake på banen for Alta IF. Magikeren fra Kronstad har vært noe skadeplaget i vinter, men de nærmeste ukene vil trolig avgjøre hvilken rolle han får i sesongen 2020.

Takk til Porsanger for en fin treningskamp, alle tilskuere og ikke minst de frivillige som bidro til gjennomføringen av arrangementet. Dere er gull!

Troppen til kampen var som følger: Eltermanis, Flasza, Overvik, Hansen, Veseth Olsen, Nome, Hikmat, Tårn, Gamst Pedersen, Balto, Reginiussen, Mauno, Heggelund, Nikolaisen, Thomassen, Emaus, Hammari, Rognli Kravik.

Her kan du lese hva Altaposten skrev etter kampen.

Foto: Karl Eirik Steffensen.