Om Alta IF Friidrett

Alta IF Friidrett

Alta IF Friidrett er en undergruppe av fleridrettslaget Alta Idrettsforening som ble stiftet i 1927. Med friidrett på programmet er vi nasjonalt tilknyttet Norges Friidrettsforbund, og regionalt Finnmark Friidrettskrets. Som en del av norsk friidrett støtter vi aktivt om idrettens verdigrunnlag slik det er vedtatt av Norges Idrettsforbund.

Vi ønsker å skape et godt miljø for utøvelse av den idretten vi liker best, og hvor idrettsglede, følelse av mestring og inkludering skal stå sentralt. Alle skal være like velkomne til aktivitetene våre uavhengig av ferdighets- og ambisjonsnivå. Friidrett er for alle aldre – fra de aller yngste til spreke, oppegående pensjonister. Dette er med på å skape et godt miljø! All vår aktivitet er basert på frivillighet.

I sommerhalvåret foregår treningene våre ute, primært på Alta Idrettspark. I vinterhalvåret trener vi inne i Finnmarkshallen på løpedekket.