Eirik Engelsen ny hovedtrener!

Håndball

Sterke følelser for Alta-håndballen

Trenerskiftet vil ikke medføre noen stor omveltning for Eirik Engelsen, som ble hentet inn som rådgiver da Alta IF forsøkte å berge plassen i vår. Til tross for noen gode prestasjoner og resultater klarte ikke Engelsen, Skaufel og Bull å holde laget i allnorsk seriespill. Til høsten blir det spill i den regionale 3.-divisjonsavdelingen som Tromsø HK vant i år. Nå er det Engelsen og rutinerte Håvard Brekmo som har ansvaret. Sistnevnte blir spillende assistenttrener.

foto
Eirik Engelsen hjalp til da Alta IF forsøkte å berge plassen i 2. divisjon i vår. Det gikk ikke. Men nå overtar han hovedtreneransvaret i klubben, og målet er å rykke rett opp igjen. FOTO: KARL EIRIK STEFFENSEN

– Jeg ga meg som trener for to år siden og var bekvem med den avgjørelsen. Det føltes riktig. Men da jeg ble bedt om å bidra i seriespurten i vår klarte jeg ikke å si nei. Det var en dugnad jeg bare måtte ta. Alle som kjenner meg vet hvor sterke følelser jeg har for Alta-håndballen, så det var helt naturlig for meg å hjelpe til. Selv om vi ikke lyktes med å berge plassen ble det tent en gnist, og jeg hadde det veldig gøy, forteller Engelsen.

Bestemte seg kjapt

Han brukte ikke så lang tid på å bestemme seg da tilbudet kom.

– Jeg kjente at dette var noe jeg hadde lyst til å gjøre. Det føltes nesten som et kall, flirer tromsøværingen, som har sterk tilknytning til håndballmiljøet i Nordlysbyen etter mange år som spiller og trener i Alta IF og BUL.

– Alta-håndballen har formet meg både som trener og person, så jeg trengte ikke så lang tid før jeg bestemte meg for å takke ja til tilbudet. Jeg har tro på prosjektet og føler meg vanvittig motivert til å ta fatt på oppgaven, sier 37-åringen.