Bård Vegard fortsetter trenerkarrieren i Tromsø IL

I dag kan vi gratulere Tromsø IL med ansettelsen av Bård Vegard Balto som akademi- og fysisk trener. Han har vært en viktig del av Vidar Johnsens trenerteam det siste året, og vi ønsker han naturligvis all mulig hell og lykke i den nye rollen i Tromsø IL.

Bård Vegard har hatt en rolle som fysisk trener i to perioder i klubben (2015-2017 og i 2020) og i det siste året har han også fungert som assistenttrener i trenerteamet til Vidar Johnsen. I Tromsø IL kommer Bård Vegard til å jobbe med flere lag. Hovedsakelig er han ansatt på akademiet og skal jobbe med TIL 2, men han blir også fysisk trener på klubbens A-lag i Eliteserien.

Ønsket med videre
Hovedtrener Vidar Johnsen er full av lovord for sin tidligere assistent.

– Det lønnes å være dyktig og jobbe hardt over tid, da vil man få sjansen. Det samme gjelder om man er spiller eller trener. Hardt arbeid, lojalitet og ikke minst kompetanse. Bård Vegard e hel ved og vi ønsker han lykke til. Med åpen retur!

Klubben var naturligvis raskt ute med å gi Bård Vegard et mottilbud da vi før jul ble kjent med at TIL ønsket han dit. Til iTromsø.no kunne han fortelle at det til slutt fristet for mye å prøve en ny utfordring i Tromsø IL

– Det var også et godt tilbud fra Alta iF også, men det var fristende å prøve dette her, sa Balto til avisen i forrige uke.