Andrius Kliore klar for Alta IF

Håndball

Alta IFs håndballherrer har forsterket laget med en tidligere toppseriespiller fra Litauen

Alta IF har forsterket laget med Andrius Kliore, som har spilt flere sesonger i toppserien i Litauen.

– Vi er veldig fornøyd med å få Andrius inn i laget. Han tikker av mange bokser. Han har erfaring, er to-veisspiller og holder et godt nivå. Vi gleder oss til han kommer for å bidra til å få Alta IF tilbake i 2.divisjon, forteller Engelsen til Kronstadposten.Hovedpersonen selv melder at han vil være på plass i Nordlysbyen i oktober.– Jeg har fått meg jobb og vi har fått en plass å bo. Det føles veldig godt. Min kone har ikke fått jobb riktig ennå, men vi håper og tror at det dilemmaet vil løse seg i nær fremtid, sier han.Videre forteller Kliore at han ser frem til å møte laget og fansen.– Jeg gleder meg veldig til å bidra for klubben, sier Eirik Engelsen til Kromstadposten.

Han kommer fra spill i Sverige, og har tidligere spilt for blant annet toppklubber i Litauen, svenske Karlskrona og de norske klubbene Ålesund HK og Bergsøy IL Han er forøvrig broren til Dainius som spilte her fra 2017 til 2019.
33-åringen blir en svært viktig brikke både på og utenfor banen, og han er tiltenkt trenerroller for aldersbestemte lag med sin bakgrunn som idrettslærer i Sverige og erfaring som håndballspiller.