Altaturneringen avlyses

Trist, men dessverre en realitet. Altaturneringen 2020 må avlyses som følger av covid-19.

Vi må dessverre meddele at Altaturneringen i fotball 2020 er avlyst. Lørdag kom den endelige bekreftelsen fra myndighetene der beslutningen var å avlyse alle arrangement med over 500 deltakere frem til 1. september. Altaturneringen skulle i utgangspunktet gjennomføres 6. – 9. august.

Turneringsleder for Altaturneringen i fotball, André Drogset Dønjar, hadde følgende kommentar:

– Dette er naturligvis utrolig trist siden Altaturneringen er årets store høydepunkt for oss som arrangørklubb og alle deltakende lag og spillere. Vi jobber med turneringen året rundt og dette er perioden ting begynner å dra seg til. Vi kan ikke legge skjul på at dette er et antiklimaks, men vi må se det positive i det – at vi nå har ekstra tid til å planlegge en heidundrende turnering i 2021!

– Samtidig vil vi i umiddelbar fremtid identifisere gode alternativer for aktivitet til våre unge håpefulle både i egen klubb, kommune og fylke. Dette avhenger naturligvis av videre avgjørelser fra myndighetene.

Førstkommende torsdag, 30.april, kommer nye avklaringer fra myndighetene hva angår treninger, seriestart og arrangement opptil 500 deltakere.