Alta Fotballfritidsordning, Bytrening og Morgentrening

Alta IF og BUL ønsker å legge opp til ekstra fotballtilbud for barn og unge i Alta. Fotballfritidsordningen (FFO) er et klubbsamarbeid som har fungert godt de siste årene og som vil videreføres – i tillegg ønsker vi nå å videreutvikle konseptet slik at vi kan legge til rette for en ekstra treningsarena også for litt eldre aldersgrupper gjennom nyvinningene Bytrening og Morgentrening.

Oppstart er uke 47.

Fotballfritidsordning: For barn i alderen 8-10 år

Alta Fotballfritidsordning er et veletablert samarbeid mellom Alta IF og BUL for å gi et ekstra treningstilbud for ivrige fotballspillere i alderen 8-10 år (2010, 2011 og 2012). Dette er et ekstra tilbud til spillere uavhengig av klubbtilhørighet. Vi oppfordrer foreldre til å sikre at barna er interessert og motivert til å være med på dette – det er avgjørende for at det skal bli en god opplevelse for alle.

Treningene vil være variert med fotball som tema hvor fokuset er på utvikling, trygghet og mestring!

Mandager og onsdager 14:30-15:45. Pris pr måned: 500,- én dag i uka, 1000,- for to dager i uka. 40 plasser tilgjengelig!

For mer info og påmelding FFO trykk her!

Bytrening: For barn & ungdom i alderen 11-12 år

For barn og unge i alderen 11-12 år (årsklasser 2008-2009) starter vi opp med konseptet Bytrening. Dette er et nytt samarbeidstiltak mellom Alta IF og BUL for å gi et ekstra treningstilbud for ivrige fotballspillere i alderen 11-12 år. Treningstilbudet er uavhengig av klubbtilhørighet, og et naturlig videre steg fra FFO-tilbudet.

Vi oppfordrer foreldre til å forsikre seg om at barna er interessert og motivert til å være med på Bytrening da det er avgjørende for at det skal bli en god opplevelse for alle. Det er noe høyere forventninger til deltakere i dette tiltaket enn i FFO.

Treningene vil være variert med fokus på koordinasjon og forflytningsevne, orientering og 1.angriper/forsvarer.

Tirsdager 14:30-15:45. Pris pr måned 750,- 30 plasser tilgjengelig

Påmeldingslenke Bytrening her!

Morgentrening: For ungdom i alderen 13-14 år

Den andre nyvinningen for vinteren 2020-2021 er morgentrening for ivrig fotballungdom i alderen 13-14 år (årsklasser 2006 og 2007). Dette nye samarbeidstiltaket mellom Alta IF og BUL tar sikte på å gi et ekstra treningstilbud av høy kvalitet på torsdagsmorgener fra kl. 07:00 til 08:00.

Trening før skoletid krever litt ekstra dedikasjon og motivasjon, da det er viktig at man møter uthvilt og opplagt til trening. Disse øktene vil ha fokus på rolletrening med relevante tekniske og taktiske øvelser, og tilpasset med hensyn til evt. treninger på ettermiddagstid.

Torsdager 06:45-08:00.

Pris per måned 900,-

30 plasser tilgjengelig

Påmeldingslenke Morgentrening.

Påmelding og betaling

Superinvite benyttes til påmelding og betaling og er en enkel løsning for både spillere, foreldre og oss i administrasjonen. Her melder du på barna og betaler med et hvilket som helst visa eller kredittkort på noen små minutter. Autotrekk den 20. hver mnd. i perioden.

Man betaler per måned, 2 måneder før jul og fire etter, november-mai.

Om det er spørsmål – bare ta kontakt på e-post: andre@altaif.no