Tidenes mest fiktive lokalderby!

Idretten er blitt satt på vent på grunn av pandemien og det ønsker vi å gjøre noe med. I samarbeid med Bossekop UL presenterer vi nå tidenes mest fiktive lokalderby, med fiktive billetter og med ekte penger som skal gå til klubbene og til NKS veiledningssenteret. Kampen går mellom Alta IF Herrer og Bossekop UL damer.

Hvor kan du kjøpe billett?

Vipps! Det er helt enkelt! Søk opp Alta IF Fotball (Vippsnummer 119088), trykk så:

«Lokalderby mot Korona : Alta IF Herrer – Bossekop UL Damer» og velg antall billetter.

En annen (tilleggs)mulighet er å kjøpe et virituelt vaffelhjerte til 20,- pr stk som du kan kose deg med.

Koronapandemien har ført til utsettelse av fotballsesongen og en bråstopp i inntektene for klubbene. Dette gjelder også Alta IF og Bossekop UL som har måtte permittere store deler av administrasjonen, spillere og trenere.

Selv om vi nå må vente med det fysiske engasjementet og samholdet som fotballen gir, ønsker vi nå å skape et digitalt samhold over verdensveven, på tvers av klubbfarger og identitet. Målet er å fylle Finnmarkshallen, skape en form for underholdning som tar oss bort i fra pandemifokuset en liten stund, og ikke minst bidra til å hjelper klubbene og en frivillig organisasjon som alle har en viktig samfunnsrolle i Alta.

Fiktive billetter, fylle Finnmarkshallen?

Ja du hørte riktig. Det høres kanskje helt merkelig ut, men sist uke opplevde vi at fiktive vafler gikk som, ja ferske vafler rett fra pressa, og derfor skal vi nå utfordre tiden vi lever i enda et hakk. En fullsatt Finnmarkshallen er 1200 mennesker. Tolv hundre mennesker. Si det igjen – sakte!

Kampen går mellom Alta IF Herrer og Bossekop UL damer. Det betyr flere interessante dueller både på og utenfor banen. Hvem av trenerne legger opp den sterkeste kampplanen? Og hvilke spillere vil utmerke seg? Det vil rett og slett bare tiden og algoritmene vise.

Når spilles denne kampen?

Onsdag 15. april, to dager etter at den opprinnelig seriestarten i Postnord-ligaen skulle vært gjennomført.  Avspark er kl 19:00 og LIVE-sendingen starter 18:45. Alt kan du få med deg via Mediehuset Altaposten sin Facebookside. Som vanlig vil lagoppstillingene publiseres ca en time før avspark på våre SOME-kanaler.

Hvordan skal dette gjennomføres, spør du kanskje?

Vi er glad du spør! Selv om kampen ikke fysisk skal spilles, så skal den i aller høyeste grad gjennomføres digitalt. Vi skal spille en virituell kamp som skal skal kommenteres av Aleksander Johansen og Andreas Markussen. Med andre ord står lagene ansikt til ansikt på helt like vilkår.

Som kjent vil en vanlig fotballkamp vare i 2×45 minutter, men vår virituelle kamp vil vare i 2×20 minutter. I pausen vil det bli gjennomført en fotballquiz der vi utfordrer seerne til å teste sine kunnskaper om spillet vi er så glad i.

Underveis i sendingen vil vi naturligvis høre fra dere som følger oss via Facebook. Kommentarer, spørsmål og innspill skal vi naturligvis følge opp underveis og nettopp denne interaksjonen håper vi du også vil ta en del av.

Kunne du tenkt deg å være ditt lags digitale supporter?

Det hadde vi satt ekstremt stor pris på! Det kan du være ved å kjøpe billett til oppgjøret og/eller dele budskapet med ”kvinnen i gata”, kjente og kjære.

Billetten koster 150,- og det totale beløpet som samles inn fordeles helt jevnt (33/33/33) mellom Alta IF Fotball, Bossekop UL og NKS veiledningssenter.

NKS veiledningssenter

NKS veiledningssenter for pårørende i Nord Norge er en ideell organisasjon som eies av Norske Kvinners Sanitetsforening ved fylkeslagene i Nordland, Troms og Finnmark. Driften av senteret finansieres utelukkende av midler/prosjektmidler tildelt etter årlige søknader.  Senteret er et samtaletilbud for pårørende til rusavhengige og psykisk syke i alle aldersgrupper. Senteret har to avdelingskontor, i Alta og Bodø, og gir et tilbud til pårørende i hele landsdelen. Å være i relasjon til en som sliter med rus eller psykiske lidelser kan være utfordrende og påvirke hverdagen. Tilbudet er gratis og livssynsnøytralt – vi har taushetsplikt og det trengs ingen henvisning. Mer om NKS veiledningssenter finner du her.

Bossekop UL har over flere år hatt et flott samarbeid med organisasjonen, og har gjennomført ulike tiltak sammen. Her ser du bilder fra da Superheltene utfordret BUL damer til duell! Superheltene er barn og unge under 18 år som bruker tilbudet til NKS veiledningssenter og som har noen de er glad i som sliter med rus og/eller psykiske lidelser.

Premier – det må det være!

Alle som er med fortjener naturligvis en varm god (koronafri) klem, men vi har også mange fine premier som er levert av klubbene og som vi ønsker å trekke blant alle som bidrar til dette tiltaket. Trekningene vil vi gjøre fortløpende i LIVE-sendingene. Din(e) billett(er) vil bli brukt som lodd i trekningen. Vi kan blant annet røpe at Morten Gamst Pedersen sin hvite bortedrakt med spørsmålstegnet på ryggen vil være på premielisten.

Tusen takk til alle som har mulighet til å bidra, enten det er ved å kjøpe billetter, dele tiltaket på sosiale medier eller begge deler. Heia lokalfotballen og NKS veiledningssenter!

Øvrige lenker og informasjon om arrangementet.

Hvem vinner? Her kan du levere ditt tippetips!

Frank fikser quiz i pausen

Håper på fulle tribuner

-Vi vinner 3-1

-Vi går alltid på banen for å spille vårt eget spill