Sigve er ny markedsansvarlig i fotballgruppa

Nå kan vi endelig komme med den gode nyheten om at vi har fått ny markedsansvarlig på plass i Alta IF, og vi er glade for å fortelle at Sigve Isaksen skal lede markedsarbeidet sammen med resten av Alta IF teamet.

Sigve er 47 år og kommer fra Olderfjord, og har erfaring fra fotball som både spiller, trener, markedsarbeid og lagleder i Finnmark og Sør-Norge. Han har også jobbet en periode som markedsansvarlig i Hammerfest Fotballklubb.

Om sin nye stilling sier Sigve
– Jeg ønsket å jobbe i Alta IF av den enkle grunnen at det er lokomotivet i fotball-Finnmark. Med kjærlighet for fotball er det en drøm å få jobbe i Alta IF fotball. I tillegg er Alta IF en stor Idrettsforening som gjør en stor og viktig jobb i lokalsamfunnet.

Sigve flytter nå til Nordlysbyen fra Hammerfest, og tar med seg kone og tre barn. Han har allerede hatt sine første dager på brakka.

– De første dagene har vært spennende og mye å sette seg inn i. Jeg har truffet de jeg skal jobbe sammen med i administrasjonen, hilst på fotballstyret, møtt noen av de frivillige og hilst på noen av samarbeidspartnerne. Felles for de jeg har truffet er det glødende engasjementet for Alta IF. Det er bare helt fantastisk.

Med seg på laget videre har han også tidligere markedsansvarlig Andreas Markussen som blir å delta i et nyopprettet markedsutvalg.

– Det er vanskelig å vise en ektefølt takknemlighet over verdensveven, men jeg skal gjøre et forsøk, sier Andreas og fortsetter. Jeg har virkelig hatt en fantastisk flott reise som markedsansvarlig for fotballgruppa. Fra dag én har jeg fått kjenne på et unikt lokalt næringsliv som har vært støttende, og som har bidratt til mange gode opplevelser både i topp- og bredde. Noe av det jeg kommer til å savne aller mest er de formelle og uformelle samtalene over en god kopp kaffe rundt om hos de ulike samarbeidspartnerne. Det har jeg alltid satt stor pris på, sier Andreas.

Mange opplevelser
– På kontoret har jeg fått venner for livet! Kolleger som jobber knallhardt hver eneste dag for at klubben skal ta nye steg både sportslig og organisatorisk, og sammen har vi stått i både med- og motgang. Uten alt for mye erfaring fra jobb i det private næringslivet, så er min påstand at opp- og nedturer føles enda litt sterkere på kroppen i jobber innenfor idretten, der følelser og fornuft skal/må balanseres. Det er ikke alltid så lett, særlig når man blir sterkt emosjonelt knyttet til klubben og «produktet».  Da er det alltid godt å dele både gleder og bekymringer med gode kolleger.

– Opplevelsene har vært mange, både sportslig og markedsmessig: Fra Makhtar Thioune tilbake i 2017, via tre folkekamper, partnerturer, noen hundre nyhetsbrev, overgangene til Morten Gamst Pedersen og Hans Norbye og til slutt «tidenes mest fiktive lokalderby». Det å få kunne jobbe tett med det sportslige apparatet som jeg også har fått være en del av, har vært ekstremt givende og som har gjort markedsjobben ekstra interessant.

Sigve er godt i gang med å bli kjent med samarbeidspartnere og dere vil få sjansen å bli kjent med han ganske snart.