Sesongforberedelsene for herrelaget er i gang

Det var en opplagt gjeng som endelig tok fatt på første trening for året. Flere kjente fjes var å se på årets første trening, hvor også de tidligere Alta IF-spillerne Svein Ove Thomassen, Peter Aas og Vebjørn Skorpen var tilstede.

– Vi begynner ganske rolig med én fellesøkt om dagen. Guttene trener styrke og kondisjon ved siden av, men vi ønsker ikke å overdrive treningsmengdene nå i starten, kunne hovedtrener Vidar Johnsen fortelle til Altaposten, som var tilstede under treningen.

Til helgen venter Comfort Cup i Lakselv, en fast tradisjon for klubben, og en fin arena for å treffe flere av de andre lagene i fotballfamilien i Finnmark.

– Vi synes det er både viktig og morsomt å møte de andre Finnmarksklubbene til en uhøytidelig duell på fotballbanen. Vi stiller med et A-lag og et rekruttlag i Lakselv, forteller Vidar Johnsen.

Se flere bilder fra treningen her (alle fotos av Karl Eirik Steffensen, Altaposten)