Keeperplassen forsterkes ytterligere

I DAG ble det klart at Sondre Sødergren Løseth blir en del av Alta IF-stallen. 23-åringen kom til Alta i august for å studere ved Universitetet i Tromsø, campus Alta, og har siden da trent med Alta IF.

Sondre er 23 år gammel og studerer idrett i Alta. Han kommer fra Ålesund, og har vokst opp i hjemklubben. Siden han forlot Ålesund og spill for 2. laget, har han vært innom Kvik Halden i 2017 og 2018, og Herd i allnorsk 3. divisjon i hele fjorårets sesong.

Sondre har flyttet til Alta for å studere, og blir i utgangspunktet minst tre år i byen. Vi ser fram til å følge utviklingen hans og Sondre er utvilsomt et spennende tilskudd til troppen.

– Sondre er en veldig talentfull keeper, dedikert ung gutt og hel ved, sier hovedtrener Vidar Johnsen, som er glad for å ha tre sterke keepere i stallen.

Sondre er spilleklar for Alta IF fra i dag.

Se Sondres spillerprofil på fotball.no her.