Kan endelig trene for fullt igjen etter høstferien

Håndball

Mandag 12. oktober kan også de over 20 år på herrelaget endelig starte opp med normale håndballtreninger igjen, etter syv måneder uten kontakttrening og en meter avstand til resten av lagkameratene.

Alta IF-trener Rune Skaufel er godt fornøyd med at guttene hans snart kan klinke skikkelig til i duellene igjen. Syv måneder med alternativ trening har vært krevende.
– Det er veldig gode nyheter. Jeg er utrolig glad for at regjeringen åpner opp for full kontakttrening for breddeidretten. Nå skal vi bruke denne uken til å planlegge øktene, så gir vi full gass fra mandag 12. oktober. Det gleder vi oss til, sier Rune Skaufel til A-sporten.

Fortsatt uvisst når serien starter
Det er i første omgang kun åpnet opp for kontakttrening for 2. divisjonsspillerne, og det er fortsatt uvisst når serien kan starte opp. Det er for øyeblikket heller ikke lov med treningskamper, men det er ingen tvil om at denne åpningen gir håp for mer 2. divisjonshåndball i Altahallen i 2020.

Erfaringsmessig bruker det å gå rundt tre uker mellom hver pressekonferanse eller avklaringer rundt gjenåpningene, så i uke 43 vil vi nok helt sikkert få vite mer.

G20 starter showet
Gutter 20-laget har fått klarsignal for kampaktiviteter, og starter showet allerede 7. november mot Tromsø HK og Kabelvåg, som er et samarbeidslag mellom Harstad, Kabelvåg, Landsås og Blest. Bodø HK er også med i denne serien.