Informasjon fra fotballstyret

Fotballstyret orienterer om status i denne helt spesielle tiden.

Administrasjonen og styret i Alta IF fotball har, sammen med Finnmark fotballkrets, jobbet for å få til oppstart og en så god fotballsesong som mulig i denne spesielle situasjonen. På lørdag fikk vi den endelige, og ikke uventa beskjeden, om at Altaturneringen, som skulle gå av stabelen 6-9. august, dessverre må avlyses. Dette er en turnering som både barn og voksne har gledet seg til og betyr at vi må se på andre muligheter for å arrangere kampaktiviteter. For fotballaktivitet skal vi ha!

Torsdag 30. april er en stor dag for fotballen i Norge som alle går og venter på. Da vil vi få ytterligere avklaringer fra regjeringen om treninger, serie- og kampstart.

I forrige uke ble Jubileumsbanen ble tatt i bruk til trening og mange aldersbestemte lag har hatt sin første trening. For klubbdrevet trening følges smittevernregler som er distribuert ut til trenere, spillere og foresatte. Ved eventuell egendrevet aktivitet på banen har foresatte ansvaret for at barna følger smittevernreglene. Villaksbanen forventes å være klar til bruk litt ut i mai måned.

Vi vil rette en stor takk til de som har bidratt til brøyting og klargjøring av jubileumsbanen. Som følge av iherdig innsats ble banen klar, tidligere enn forventet, til tross for enorme mengder med sne. A-laget og rekruttlaget har per tiden trening inne i Finnmarkshallen og rekruttlaget vil også starte med utetrening når Villaksbanen er klar.

Treningsavgiften vil bli fakturert i løpet av denne uka. Å opprettholde nivået på treningsavgiften er viktig for klubbens videre drift. Vi håper på forståelse for dette selv om oppstarten er forskjøvet og det blir en annerledes fotballsesong.

Selv om sesongen er utsatt har vi en gylden mulighet til å bruke tiden på utviklingsarbeid: Alta IF fotball har satt som må å bli godkjent kvalitetsklubb i løpet av sommeren og holder på med revidering av organisasjonsplanen.

Største del av administrasjonen og spillere er fortsatt permittert.

Spillerne på rekrutt- og A-laget har deltatt på dugnad og gjennomført møbelsalg av møbler donert fra Thon hotell. Dugnaden ga oss en inntekt på kr 40 tusen noe som gir et godt bidrag i klubbkassa! Den fiktive kampen ga oss også en fin liten inntekt.

Helt til slutt vil vi takke alle sponsorer og samarbeidspartnere som støtter opp rundt klubben i en krevende tid. Takk til alle støttespillere som kjøper både billetter, pølser, kaffe og vafler! Vi kommer tilbake med mer informasjon etter torsdag og krysser alle fotballføtter for at det kommer positive nyheter og at vi snart er klar for avspark.

Hilsen fra styret i Alta IF Fotball

Annie Abrahamsen Wik, styreleder