Fullført topptrener-utdanning

Håndball

Alta IF-trener Rune Skaufel har nylig fullført en to-årig trenerutdanning. Med beviset i hånd er Skaufel kvalifisert til å trene eliteserielag.
– Det er ikke automatisk at jeg faktisk blir eliteserietrener en dag. Men denne utdanningen er viktig for min videre utvikling. Målet er å bli fliine. Det er klart jeg blir mer bevisst i trenerrollen av dette.

Den tidligere storspilleren er i midlertidig helt klar på at han ikke blir å bytte ut «aula-suset» med en eliteserieklubb lenger sør i landet med det første.

– Jeg trives veldig godt med å trene Alta IF. De er en fin gjeng alle sammen, både utøverne og støtteapparatet. Jeg elsker å få være med på å utvikle håndballspillere i Alta til et høyest mulig nivå. Målet er å komme på et så høyt nasjonalt nivå med dette laget som overhodet mulig. Vi har tatt steg i riktig retning i år, så han til Mediehuset Altaposten.