Endringer i treningsoppsettet gir oss eliteseriemotstand

Alta IF møter Tromsø IL til årets første treningskamp, fredag 5. februar!

Førstkommende helg var det duket for årets første treningskamper, når Alta IF sitt herrelag reiser til Bardufoss for å møte Tromsø IL og Fløya. Etter tre gode treningsuker ser guttene frem til å endelig dra på seg drakta igjen. Og når det er klart at det blir eliteseriemotstand på motsatt halvdel, blir det ekstra morsomt.

Det betyr at den planlagte treningskampen mot Mjølner utgår, da de ikke følger de samme protokollene i henhold til smittevern og Covid-19 reguleringer.

– Dette blir bra matching for oss, og spennende å ser hvor vi står i dag, sier sportslig koordinator Aleksander Johansen som skryter av det nordnorske samarbeidet.

– Det er godt å se at klubbene kan samarbeide om matching i en tid som krever samarbeid, skryter han.

Begge kampene i Bardufoss vil foregå uten publikum og Altaposten jobber nå med løsninger for å få til en stream av begge kampene.

Magnus Andersen blir neppe å sees for TIL G19, men Tom Emaus kan fort gjøre en opptreden i fredagens oppgjør. Foto Gry Berntsen

G19-lagene møtes i Finnmarkshallen
I tillegg til A-lagenes kamp i Bardufoss, er det duket for et vel så spennende oppgjør når Alta IFs G19 lag tar i mot G19-laget til Tromsø IL, til treningskamp i Finnmarkshallen. Også denne går fredag 5. februar.

Kampen vil sendes på Altaposten.no, og både Frank Halvorsen og Øystein Esjeholm kommenterer oppgjøret.